Warning: Creating default object from empty value in /plugins/system/nonumberelements/helpers/parameters.php on line 129
 Zasady prawidłowego odżywiania - Trening ciała - Twardziel
Zasady prawidłowego odżywiania
czwartek, 26 stycznia 2012 14:58

Niezależnie od tego czy chcesz przytyć, czy schudnąć musisz wiedzieć o ilościach i kombinacjach przyjmowanego przez siebie pokarmu. Jednakże pojęcie zrównoważonego żywienia odnosi się również do stanu lepszego samopoczucia i zdrowia.



Aby organizm mógł funkcjonować prawidłowo, mieć wystarczającą ilość energii należy dostarczać mu zróżnicowany pokarm, a dzięki temu ochronić go przed stanami zawałowymi i innymi dolegliwościami.



Przykład zbilansowanego posiłku:

-100 gram mięsa
-spora różnorodność warzyw
-makaron lub ryż
-jogurt
-owoc
-używaj specjalnych olejów (oliwa z oliwek; do smażenia olej rzepakowy, a jeśli to możliwe gotuj na parze)

 

Nie przekraczaj określonych ilości porcji. Znacznie lepiej jest zjeść 100 gram mięsa w południe, a następne 100 gram na kolacje, niż jednorazowo podwójną porcję ustanawiając ją na cały dzień.
Jeśli postawiłeś sobie za cel nabranie masy- zwiększ ilość spożywanego ryżu lub makaronu do nawet 150 gram, jeśli natomiast chcesz schudnąć ograniczaj te ilości wraz z pieczywem- rób to jednak stopniowo! Aby zmniejszyć swoją wagę musisz przyzwyczaić organizm do zbilansowanego odżywiania.


Pamiętaj, że nie należy w żadnym wypadku ograniczać ilości mięsa, warzyw i owoców. Miej również na uwadze fakt, że jeśli raz na jakiś czas zjesz pizzę z piwem nie zagrozi to Twojemu procesowi i rezultatom.



Spożywaj regularnie:

-każdego rodzaju mięso (prócz wym. poniżej) oraz owoce morza
-jogurt
-chleb
-ryż, makaron, soczewicę
-sucharki, płatki itp.
-warzywa i owoce
-mleko i ser biały
-miód i konfitury (na śniadanie)



Spożywaj z umiarem:

-wołowinę i cielęcinę, indyka, makrelę, łososia
-ser
-cukier

 

Wyrzekaj się:

-baraniny, wieprzowiny, gęsi, kaczek
-tuńczyka w oleju
-ciastek, chipsów, czekolad
-fast foodów
-orzechów
-majonezu, ketchupu
-napoi alkoholowych


P.A.